EMS Training

Wat is EMS?

 

Door specifieke spiergroepen te stimuleren met elektroden kun je met een EMS training zonder al te veel inspanning fit worden. Met een actieve en dynamische training voer je tijdens de elektrische stimulatie van je spieren verschillende functionele oefeningen uit welke altijd kunnen worden aangepast aan jouw wensen. Tijdens de elektrische simulatie van je spieren worden agonistische, antagonistische en diepliggende spiergroepen tegelijkertijd getraind. Hierdoor train je dus super effectief.


Fitness / EMS

Met EMS trainen bereik je tot 90% van je spiervezels ten opzichte van maximaal 40% met conventioneel trainen. Je behaalt in een aantal maanden hetzelfde resultaat als jarenlange intensieve krachttraining in een fitnesscentrum. Met elektrische spierstimulatie verhoog je in korte tijd het complete prestatievermogen van je lichaam. In korte tijd bouw je spierweefsel op, verminder je je vetgehalte en beschik je over een beter uithoudingsvermogen. Met EMS trainen is het mogelijk om plaatselijke probleem zones aan te pakken en je lichaamscontouren te vormen naar jouw persoonlijke wens.

Effecten

  • Sterkere spieren
  • Een pijnvrij lichaam
  • Een belastbaar lichaam
  • Fitter zijn door een krachtig lijf
  • Een slanker lichaam
  • Mooie spiertoning

Prijzen

 

Kennismakingssessie 25,-
EMS training 1x  35,-
EMS 10 ritten kaart 250,-
EMS 25 ritten kaart

562,50

   
Kledingset (eenmalig) 25,-
Kledingset huur 1x 2,-

Ouder worden...

Boven de 30?
Ouder worden brengt een groot aantal veranderingen met zich mee. Spieren verliezen niet alleen kracht maar ook volume en vorm. Vanaf je dertigste jaar gaat je spiermassa gemiddeld met zo'n 1% per jaar achteruit. Over het algemeen nemen lichamelijke kracht, lenigheid, reactiesnelheid, gezichtsvermogen en gehoor af.  Factoren zoals erfelijkheid en leefwijze bepalen mede de mate waarin ouderen vatbaar zijn voor deze problemen. Training is noodzakelijk om de afbraak van spieren en hun functies tegen te gaan. De WHO (Wereld Health Organization) adviseert 2 x per week krachttraining.